ERGO Fysikk 1. Fysikk Vg2

Ergo Fysikk 1 nettsted er et supplement til læreboka Ergo Fysikk 1, men kan også brukes uavhengig av læreverk.

ERGO Fysikk 1 dekker læreplanen i programfaget fysikk 1, og består av lærebok, studiebok og nettsted for elev og lærer.

Nettstedet levendegjør fagstoffet gjennom simuleringer, dra-slipp-oppgaver, videoer, kryssord, flervalgsoppgaver, kapitteltester og fordypningsstoff. Lærerne har også tilgang til en egen lærerressurs som byr på forslag til årsplaner, eksamensløsninger, fagartikler, kapittelmateriell, powerpoint-presentasjoner av viktig fagstoff og lysark av sentrale illustrasjoner fra læreboka. Lærernettstedet gir tilgang til både Vg1- og Vg2-ressursene.

Demonstrasjonsvideoen for ERGO Fysikk nettsted gir deg en trinnvis innføring i hvilke type ressurser du kan forvente deg å finne på nettstedet. Demoen er lydlagt: www2.aschehoug.no/un/guideteturer/ergo/ergo_skin.swf

Veil. pris ekskl. mva.
Elevlisens: kr 260,-
Lærerlisens*: kr 1000,-
*pris per skole per lærernettsted (samme pris for en eller flere lærerlisenser)
I tillegg kommer 25% mva. på alle priser.

I august og september har du gratis tilgang til dette nettstedet via www.lokus.no. Du trenger ikke å logge deg inn.

Fra og med 1. oktober må du ha brukernavn og passord. Dersom skolen ikke allerede har registrert deg med brukerkonto på Lokus portal, går du inn på www.lokus.no, oppretter brukerkonto via lenken "Ny bruker" og følger videre instruksjoner.
Det er skolens lokusadministrator som godkjenner nettstedtilgang utover gratisperioden.

Støtter kompetansemålene

• bruke simuleringsprogrammer til å vise fenomener og fysiske sammenhenger
  • gi eksempler på noen alternative forklaringsmodeller som ikke er forenlige med fysikkens forklaringer, og som heller ikke baserer seg på vitenskapelig metodikk
  • gjøre rede for hvordan forskeres holdninger, forventninger og erfaringer kan påvirke forskningen